Átadták a Fehérvári Fogyasztókért Szakmai Díjakat |
Írta: ÖKK | |||||
2017. március 17. | |||||
Az Alapítvány a Székesfehérvári Fogyasztóvédelemért és Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata évről évre Fehérvári Fogyasztókért Szakmai Díjban részesíti azokat a helyi vállalkozásokat, cégeket, amelyek tevékenységük során szem előtt tartják a felelősségteljes etikus piaci magatartást.
2017-ben is sor került az elismerések átadására sajtótájékoztató keretében, melyen Róth Péter, Székesfehérvár alpolgármestere, Németh László, az alapítvány elnöke és Domokos Tamás szociológus vett részt a Fehérvári Civil Központban.
A díjat a Fogyasztók Világnapjához kapcsolódóan adták át, melyet 1983 óta ünnepelnek. John F. Kennedy amerikai elnök 1962. március 15-én hirdetett ki egy történelmi nyilatkozatot, melyben a négy alapvető fogyasztói jogot - jog a biztonsághoz, az információhoz, a választáshoz és a képviselethez - foglalta össze. Az évek során ezek száma nyolcra emelkedett, kibővült a meghallgatás, a kártérítés, az oktatás és az egészséges környezethez való joggal. A fogyasztóvédelem tekintetében Székesfehérvár a leg-ek városa. Magyarországon nincs még egy olyan település, ahol egy civil szervezet ilyen erősen és hatékonyan képviselné a fogyasztók érdekeit. A mozgalom a 80-es években kezdődött Fehérváron. Elsőként megalapították a Fogyasztók kiváló boltja címet, majd elindították a Vásárlóbarát város programot, végül a Fehérvári Fogyasztókért Szakmai Díjjal egészült ki az elismerések sora. - hangsúlyozta Németh László, az alapítvány elnöke. Mint fogalmazott: a mostani díjazottak minőségi tevékenységükkel, szolgáltatásaikkal mindent megtesznek azért, hogy a vásárlóik jól érezzék magukat. A Fehérvári Fogyasztókért Szakmai Díj a tudatos és felelős vásárlói magatartás, illetve az etikus piaci szolgáltatás segítéséért, népszerűsítéséért jött létre. Erre a szemléletre egészen kisgyermekkortól érdemes és szükséges felkészíteni a felnövekvő generációkat. – hívta fel a figyelmet Domokos Tamás szociológus. Hozzátette: a fogyasztóvédelem alulról szerveződő, igen erős civil aktivitásként terjedt el Magyarországon. Fontos eredmény volt, amikor az állam is kivette a részét a feladatokból, és markánsan, hatósági eszközökkel a kezdeményezés mellé állt. Hozzátette: a fogyasztóvédelem még hangsúlyosabb akkor, amikor egy általunk egységesnek gondolt európai piacon kételyek merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy ugyanazon termékek, szolgáltatások kapcsán az EU tagállamok egyforma minőséget kapnak-e? Mégis a helyben működő, a helyi vásárlókért dolgozó szolgáltatóktól, üzletektől és kereskedőktől várjuk el a legmagasabb szintű szolgáltatást. Egy társadalom akkor tud fejlődni, ha benne rend van és tagjai elégedettek. Ugyanez érvényes a gazdaságra is, hiszen a gyártók, a kereskedők és szolgáltatók minőségi tevékenysége maga után vonja a fogyasztók elégedettségét. Egy üzlet az emberekről is szól! A Fehérvári Fogyasztókért Szakmai Díjat nem egy hivatal, hanem maguk a fogyasztók ítélik oda. Ily módon, civil kezdeményezésként megfelelő visszacsatolást ad a díjazottak hosszú időn át tartó, az egész közösségért végzett minőségi munkájáról. – fogalmazott Róth Péter alpolgármester, aki a város nevében gratulált a díjazottaknak.
A 2017-os év díjazottjai:
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|