Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Kezdőlap arrow Belpolitika arrow "A hátrányos helyzetű gyermekeken nem szabad takarékoskodni"
"A hátrányos helyzetű gyermekeken nem szabad takarékoskodni" Nyomtatás E-mail
Írta: MTI   
2011. december 02.

ImageEgyeztetést kezdeményez Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője a fogyatékos gyermekeket nevelő szülőkkel és azok szakmai vezetőjével, Czeizel Barbarával a fogyatékkal élő gyermekek fejlesztő oktatásáról.

 

Az MTI információi szerint Lázár János a köznevelési törvényjavaslathoz benyújtott egyik módosító indítványával kapcsolatban kezdeményezte a jövő héten esedékes találkozót.

E módosító javaslata szerint a súlyos és halmozott fogyatékossággal élő gyermekek fejlesztő nevelését, oktatását úgy kellene megszervezni, hogy figyelembe veszik egy szakértői bizottságnak a fejlesztő foglalkozások heti óraszámára vonatkozó javaslatát. Ezzel párhuzamosan azt a rendelkezést elhagyná a javaslatból, amely szerint a heti fejlesztő foglalkozások számának el kell érnie a húsz órát.

Az Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége (ÉFOSZ) korábban azt közölte, hogy a módosító indítvány miatt a fejlesztő iskolák megszűnésétől tartanak.

Szerintük ha szakértői bizottságokra bízzák a fejlesztés időtartamának megállapítását, az a tapasztalataik alapján azt jelenti majd, hogy a bizottságok olyan ajánlásokat fogalmaznak meg, amelyeket egy-egy intézmény teljesíteni tud, és nem azt, ami a gyermek számára jó és szükséges.

Az MTI úgy tudja, Lázár János jövő hét elején találkozik Czeizel Barbarával és néhány fogyatékos gyereket nevelő szülővel, és vélhetőleg tolmácsolja nekik azt az álláspontját, amit már a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) által a napokban megfogalmazott kritikák esetében is kifejtett.

A Fidesz frakcióvezetője akkor is azt hangsúlyozta, hogy módosító javaslatában a hátrányos helyzetű gyermekek érdekeit tartotta szem előtt, és azt akarja elérni, hogy a kiemelt figyelmet érdemlő gyermekek fejlődését a fejlesztő foglalkozások a lehető legjobban segítsék. Álláspontja szerint a hátrányos helyzetű gyermekeken nem szabad takarékoskodni, esetükben a szakmaiságot kell előtérbe helyezni, amibe az is beletartozik, hogy az egyénre szabott óraszám meghatározását megfelelő szakmai fórumra, szakértői bizottságokra kell bízni.

Kifejtette, hogy javaslata szerint a fejlesztő foglalkozások heti óraszámát egy szakértői bizottság - a kiemelt figyelmet érdemlő gyermekek egyéni szükségletei és lehetőségei alapján - határozná meg, minden gyermek számára külön-külön, az őt leginkább segítő fejlesztési keret meghatározásával.

Megítélése szerint ez "a jelenleg érvényben lévő, különbségeket és egyéni szükségleteket figyelmen kívül hagyó, túlzott megterhelést jelentő kötelező óraszámkeretnél" jóval nagyobb segítséget jelent a súlyos és halmozott fogyatékossággal élő gyermekeknek.

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >