Oklevélátadó ünnepség a megyei kormányhivatalban |
Írta: Fejér Megyei Kormányhivatal | |||||
2013. december 19. | |||||
Kormányablak ügyintézői oklevelet vehetett át 148 felsőfokú végzettséggel rendelkező szakember Székesfehérváron, a megyei kormányhivatalban. Az oklevél átadó ünnepségen dr. Galambos Dénes kormánymegbízott és Kisfaludy László, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Módszertani és Minőségirányítási Központ vezetője nyújtotta át a végzősöknek a képesítést igazoló oklevelet.
A kormányablakkal összefüggő feladatokat ellátó személyek kiválasztásának és képzésének részletes szabályairól szóló kormányrendelet alapján a kormányablak ügyintézők képzése - az ÁROP 2.2.20. projekt keretében -, 2013 februárja és decembere között a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) szervezésében folyt a fővárosban és a kormányhivatalokkal együttműködve, a megyeszékhelyeken. A képzésben közel 6800 fő vett részt. Az ütemterv alapján a Fejér Megyei Kormányhivatal szervezésében két-két csoportban zajlott a középfokú (Közszolgálati továbbképzés) illetve a felsőfokú végzettségű (Szakirányú továbbképzés) hallgatók képzése. A középfokúak képzése március 18-tól július 15-éig, a felsőfokúak képzése február 28-ától november 22-éig tartott. A középfokú végzettséggel rendelkezők 138-an, már júliusban átvették oklevelüket, majd pedig, a decemberi ünnepségen 148 fő felsőfokú végzettséggel rendelkezőnek tartottak ünnepséget. Az oklevélátadó ünnepségre Székesfehérváron, a kormányhivatal dísztermében került sor.
Az eseményen dr. Galambos Dénes, Fejér megyei kormánymegbízott elismerését fejezte ki a képzésben résztvevőknek. A Fejér megyei résztvevők többsége, akik a munka mellett tanultak az elmúlt fél évben, okmányirodában dolgozik – a 9 járási székhelyen, valamint Ercsiben, Adonyban és Abán. Sokan a járási hivatalok szakigazgatási szerveinél teljesítik szakmai feladataikat,, néhányan a megyei szakigazgatási szerveknél, és vannak, akik nem kormányhivatalban, hanem a helyi önkormányzatoknál.
A kormányablak-ügyintézőkre nagy kihívások várnak, hiszen több mint kétezer ügycsoportban kell tájékozottnak lenniük – mondta a kormányhivatal vezetője. Dr. Galambos Dénes beszédében kiemelte: 2014-ben megteremtjük az egyablakos ügyintézés lehetőségét minden járási székhelyen és minden olyan helyen, ahol most okmányiroda működik. Ez azt jelenti, hogy az országban körülbelül 300 helyszínen lesz kormányablak.
A kormány célja egy hatékonyabb, koordináltabb, olcsóbb és legfőképp ügyfélközpontú közigazgatás megvalósítása. A cél egy olyan közigazgatás megteremtése, melynek középpontjában – okmányok és okiratok helyett – az állampolgárok és a vállalkozások, a bonyolult hatósági eljárások helyett a közigazgatási szolgáltatás, röviden a „jó állam” áll. E felé haladunk – hangsúlyozta a kormánymegbízott.
Kisfaludy László, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Módszertani és Minőségirányítási Központ vezetője kiemelte: az oklevél és a tanulás értékét a kormányablak-ügyintézés hétköznapjai, a pontosság, a gyorsaság és a szakszerűség, röviden: az ügyfelek elégedettsége fogja megadni.
Az ünnepségen a hallgatók nevében Dr. Simon Katalin, osztályvezető szólt. Elmondta: a tananyag komoly kitekintést adott arra, hogy a közigazgatások belül milyen sokféle területtel foglalkoznak, melyekhez nagyon különböző szaktudás, ismeret szükséges.
Fejér megyében, 2013-ban összesen 286 szakember szerzett kormányablak-ügyintézői oklevelet, többségük kitűnő minősítéssel.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|