Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
F-1: Vettel diadala a Hungaroringen Nyomtatás E-mail
Írta: Mátay Balázs   
2015. július 27.
A Ferrarival versenyző Sebastian Vettel raj-cél győzelmével ért véget a 30. Formula-1 -es Magyar Nagydíj a Hungaroringen.

 

 

 A négyszeres világbajnok német pilóta csak a 3. helyről indulhatott, ám szenzációsan kapta el a startot, kívülről (!) megelőzte az élről induló Hamiltont, s az első kanyarban - az időközben az 5. pozícióból ugyancsak remekül kilövő - csapattársa, Kimi Räikkönen segítségével már tisztán vezetett a finn és Rosberg előtt, aki "csak" egyet csúszott vissza a második helyről indulva. Végül a technika ördöge megakadályozta a Ferrari kettős sikerét, de a Mercedes még így sem fért fel a dobogóra, ellenben a két Red Bull igen!

Akárhogy is alakuljon az idei szezon, az már biztos, hogy a magyarnál nem nagyon lesz izgalmasabb futam, ami a legutóbbi, silverstoni kavalkád után kifejezetten nagy bravúr.

Az élről induló Hamilton végül úgy lett hatodik, hogy a rajtnál bealudt, majd hibát hibára halmozott, kétszer is kiesett a legjobb 10-ből, miközben a nagy vetélytárs Rosberg a dobogón autózott, a 3., majd a biztonsági autós időszak (letört Hülkenberg első szárnya) és Räikkönen műszaki hibája után a hajrában már a 2. pozícióban. A legvégén mégis Hamilton örülhetett, ugyanis a káoszban közben lágy gumira váltó és így nagyon felgyorsuló Red Bullal Ricciardo utolérte Rosberget, s az egyik kanyarban hátulról bele is csúszott, megrongálva saját első szárnyát, egyben kidöfve a német jobb hátsó kerekét!

Az ausztrál újj orkúpot és megint friss gumit kapott az utolsó néhány körre, Rosberg viszont a defektes gumival sok időt bukott amig bement kereket cserélni, így végül csak a 8. lett! Volt már idén két olyan futama, amikor az ölébe hullott a győzelem, most ő járt rosszabbul Hamiltonnál.

Vettel simán nyert, a hátulról szépen felosonó Kvyat az első F-1-es orosz dobogót ünnepelve bejött a második helyre, 10 másodperces büntetése ellenére maga mögöt tartva csapattársát, Ricciardót. 4. lett a Toro Rossóval Verstappen, 5. a borzasztóan lassú McLarennel Alonso (ez volt ám a bravúr, minden szerencse ellenére, ezzel a "rom" kocsival!), s csak mögötte érkezett be Hamilton, majd Grosjean, Rosberg, Button és Ericsson.

Kaotikus futam, sok izgalom, igazi verseny, Ferrari feltámadással. Kell ennél jobb? Ezért lehet szeretni a Formula-1 -et. Persze nem a Hamilton rajongóknak, de hát a sport ezért is szép, neéha el is vesz, nem csak ad. Így igazságos!

A szakembereknek most négy hetük van kitalálni, mit tud a Ferrari, hogy a gyengének tűnő szabadedzések és javuló időmérő után miként tudtak olyan autókat varázsolni Vettel és Räikkönen alá, hogy lerajtolták, majd állva hagyták a mezőnyt, s ha nincs a Safety Car és szerencsétlen Kimi újabb műszaki problémája (A KERS-e romlott el), akkor több, mint fél perccel (!) verik a Merciket, s még többel a mezőny további részét!

Az is talány, hogy - trükközés nélkül - az idén nagyon-nagyon gyenge Red Bull mitől támadt fel? Ilyen mértékű javulás nem fogható csak a pálya karakterisztikájrá és a gumistratégiára. Volt már mindenféle stílusú pálya és verseny az idén, de a Red Bull sehol sem volt igazán közel az élmezőnyhöz. Most pedig dupla dobogó?! Sok a kérdés (például a Silverstone-ban jól hasító Williamsek visszaesése, 12., 13. helyezése) , de a lényeg, hogy most újra hirtelen izgalmas lett sok minden, Van miről beszélni és talán Vettel még közelebb lophatja magát a hajrára a két Mercihez, ami igazán érdekessé és izgalmassá tenné a korábban már kézlegyintéssel elintézett szezont, a borítékolható Hamilton vagy Rosberg győzelmet.

Folytatás négy hét múlva Spában a Belga Nagydíjon! Addig a versenyzőknek nyári pihi jön, a csapatoknak pedig lázas meló. Aligha kérdéses, hogy Hamilton és Vettel nyaralása lesz a legoldottabb...

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >