MEGNYITOTTÁK A FORGALOM ELŐTT A SEREGÉLYESI ELKERÜLŐT IS |
Írta: Bácskay Gergely | |||||
2015. augusztus 04. | |||||
Megnyitották a forgalom előtt a 62-es számú főút seregélyesi elkerülő szakaszát. A beruházás a Nemzeti Fejlesztési minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg 14,5 milliárd forintból. Dunaújváros és Székesfehérvár között gyorsabbá és biztonságosabbá vált a közlekedés, a két város közötti utazási idő mintegy negyed órával csökkent.
A beruházás során elkészült a 10,56 km hosszúságú, 2x1 sávos elkerülő út, két körforgalom, egy háromágú csomópont, egy útkeresztezés, továbbá a kapcsolódó közmű kiváltási munkák is. A mezőgazdasági területek megközelítésére, a párhuzamos földutak és a keresztező földutak csatlakozásai is megépültek. Seregélyes-Szőlőhegynél pedig új közvilágítás épült. A 62-es a felújítása azért is nagyon fontos volt már, mert a keletről érkező tranzitfotgalom a dunaújvárosi hídnál lép be a Fejér megyébe és a 62-esen keresztül jutnak el Fehérvárig, ahol a 8-as számú főúton vagy a 81-esen haladnak tovább Európa nyugati részébe. A 62-es számú főút többi szakaszának felújítása is szinte teljesen elkészült már, melynek régi burkolata még a 60-as években épült 5-6 méter szélességben. A felújítás után a szegéllyel együtt 12 méter széles az út és 11.5 tonnás teherbírásúra erősítették a burkolatot. A seregélyesi elkerülő 7,4 milliárd forintba, a 62-es számú út burkolatának 11,5 tonnás tengelyterhelésre történt megerősítése és kiszélesítése 7,1 milliárd forintba került. Varga Gábor, a térség országgyűlési képviselője, Fejér megye fejlesztési miniszteri biztosa emlékeztetett arra, hogy gyakorlatilag új utat kellett építeni a két megyei jogú város közé, hiszen a korábbi úrburkolat egyáltalán nem érte el az európai színvonalat. Örömének adott hangot, hogy a beruházás keretében a Seregélyest elkerülő út is megvalósult, s ezzel akár a napi tízezret is meghaladó gépjárműforgalomtól mentesül a település. Hozzátette, hogy a megújult összeköttetés fontos a gazdasági élet és a munkahelyteremtés szempontjából is. Megjegyezte, hogy hasonló fejlesztések lesznek a jövőben, a 63-as út megújítása az idén megkezdődik: szeptembertől a Sárbogárd és Sárkeresztúr közötti szakasz rekonstrukciója valósul meg. Kondrik Kornél, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a 85 százalék uniós és 15 százalék hazai forrásból megvalósult útfelújítás újdonsága a hideg remix technológia volt, amelyet először alkalmaztak Magyarországon egy teljes főúti szakaszon huszonegy kilométer hosszan. Arról is beszélt, hogy a Dunaújváros és Székesfehérvár közötti szakasz korábbi 10 méteres koronaszélességét 12 méterre növelték.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|