Elkészült a zsilip a Gaja-pataknál |
Írta: Fraller Ildikó | |||||
2015. december 08. | |||||
A 8. számú főút Székesfehérvár nyugati elkerülő építésének aktuális munkálatait és a Gaja-patak környezetében elkészült kombinált torkolati vízbeeresztő műtárgyat mutatta be dr. Cser-Palkovics András polgármester, Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője, valamint Brájer Éva és Szigli István önkormányzati képviselők, egy közös sajtótájékoztató keretében.
A 8. számú főút Székesfehérvár nyugati elkerülő 83%-os készültségi szinten áll. Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője a Gaja-patak környezetében, egy kombinált torkolati vízbeeresztő műtárgy mellett szervezett sajtótájékoztatón elmondta: „Ez a beépített zsilip közel 8 tonnás, az Aszalvölgyi-árkot köti össze a Gaja-patakkal, így árvíz esetén az árok vízét el tudja vezetni. A zsilip szerkezetkész, zárását és nyitását a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság Fejér Megyei Szakaszmérnöksége végzi, azonban árvízi helyzetben a Székesfehérvár Városgondnoksága Kft. látja el a víz átemelésével kapcsolatos feladatokat.” A tervezés és a kivitelezés is a Székesfehérvár Önkormányzata által megfogalmazott kéréseknek megfelelően valósult meg. A zsilip megközelítésének érdekében új üzemi lejáró és az Aszalvölgyi-árok töltésének tetején új zúzottköves út épült, a szervizút pedig megemelésre került.
Brájer Éva, Maroshegy önkormányzati képviselője elmondta: „Ez a beruházás Maroshegy egyik legnagyobb problémáján, a Székely utcai zárt kerteknél időnként megjelenő árvízen tud segíteni. A Közgyűlés elé ehhez kapcsolódóan beterjesztettünk egy olyan javaslatot is, ami a városrész felszíni csapadékvíz-elvezetési problémáit oldhatja majd meg. Ez azonban nem rövidtávú elképzelés, hanem hosszú évek alatt valósulhat meg, és nagymértékben meghatározza azokat a jövőbeni lépéseket, amelyek összefüggnek a veszprémi vasútvonal fejlesztésével is. Ez szintén a NIF beruházásaként fog megvalósulni.” Szigli István, a 9. számú választókörzet önkormányzati képviselője kifejezte: „Feketehegy-Szárazrét lakóinak nagy dolog lesz az elkerülő út befejező szakaszának megépülése. A 83%-os készültségi szint azt jelzi, már nem kell sokáig várnunk az átadásra.” A képviselő is méltatta a beruházásnak a vízrendezésre vonatkozó eredményeit, és köszönetét fejezte ki a kivitelezőknek az áldozatos munkájukért. A Székesfehérvár nyugati elkerülő III. szakasza a meglévő, M7 autópálya felé vezető elkerülő úthoz csatlakozik, jelenleg a közel 7 km hossz elsőrendű főúton két csomópont, egy körforgalom és nyolc híd építése van folyamatban. A 8. számú főút Székesfehérvár nyugati elkerülő hazánk egyik legfontosabb sugárirányú közúti kapcsolata lesz Nyugat-, illetve Délnyugat-Európa irányába, amely Székesfehérvárnál csatlakozva az M7 autópályához a fővárossal és az ország Dunától keletre fekvő részeivel is kapcsolatot teremt. A projekt megvalósításával, a forgalom átterhelődésével javul a Székesfehérvár környéki utak forgalmi terhelése is, valamint a nyugati elkerülő tehermentesíti Feketehegy-Szárazrét városrészt a rajta keresztülhaladó tranzitforgalomtól.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|