Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Népszerű a netes tévézés Nyomtatás E-mail
Írta: Mátay Balázs   
2016. július 18.
ImageA magyarok egyharmada néz tévés jellegű tartalmakat az interneten a Nielsen Közönségmérés friss felmérése szerint. A nézők többsége elsősorban a nagyobb képernyőt preferálja: 58, illetve 54 százalékban a laptopot, valamint az asztali számítógépet választják, és leggyakrabban a csatorna saját weboldalán tekintik meg a kívánt tartalmakat. A magyar népesség 3,5 százaléka él tévé nélküli háztartásban.

 

A tévés háztartásokban élő 4 évnél idősebbek 79%-ának otthonában már van internet elérés, és 67%-uk internetezik is odahaza, melynek során az asztali számítógépet megelőzve egyre többször alkalmaznak mobil eszközöket – elsősorban okostelefont és a laptopot, de a tablet használata sem elhanyagolható. Korcsoportok tekintetében kiemelendő, hogy a 18-49 éves személyek 80%-a rendelkezik okostelefonnal, melyet 71%-uk otthoni internetezésre is használ. A laptop aránya is igen jelentős, e korosztály kétharmadánál jelen van, és 52%-uk ezen keresztül (is) internetezik otthon – derül ki a Nielsen Közönségmérés közleményéből.

Az okostévével ellátott háztartások aránya is folyamatosan nő: már minden ötödik személy háztartásában megtalálható, és közülük mintegy félmillióan használják internetezésre is az arra alkalmas tévékészüléküket: jellemzően zenehallgatás, illetve különböző videótartalmak megtekintésének céljából, de külföldi és magyar filmek/sorozatok is szerepelnek a palettán.

A 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő népesség egyharmada fogyaszt tévés jellegű tartalmakat az interneten – magyar tévés tartalmak mellett ide értve a filmeket, sorozatokat – és ezen belül közel másfél millióra tehető azok száma, akik kifejezetten magyar tévés tartalmakat is megtekintenek, mely elsősorban a 18-49 éves korosztályra, illetve a legalább érettségivel rendelkező személyekre jellemző.

A nézők többsége elsősorban a nagyobb képernyőt preferálja: 58 illetve 54 százalékban a laptopot, illetve az asztali számítógépet választják, és leggyakrabban a csatorna saját weboldalán tekintik meg a kívánt tartalmakat. Felmérésünk során a sport, a szappanopera, a hírműsorok és a tehetségkutatók bizonyultak a legnépszerűbb műfajoknak, de természetesen ez a rangsor csupán egy pillanatnyi állapotot tükröz, mely szorosan összefügg az időszakra jellemző, tévében sugárzott top tartalmakkal és aktuális eseményekkel.

Az utóbbi évek során megjelent az OTT műsorszolgáltatás, melyről minden harmadik 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő személy hallott már, míg a Netflix ismertsége lényegesen alacsonyabb, de mindkét esetben az a jellemző, hogy egyelőre még igen kevesen próbálták ki, illetve használják mindennapjaikban. Jelenleg a teljes magyar népesség 3,5%-a él tévékészülék nélküli háztartásban, de közülük 186 ezer személy mégis fogyaszt rendszeresen tévés tartalmakat interneten keresztül.

A Magyar Telekom adatai szerint az Eb, és a magyar labdarúgó válogatott sikeres Európa-bajnoki szereplése a mobilos tartalomfogyasztásban, így a Telekom TV GO használatában is felfutást hozott. Hagyományos TV képernyőn több millióan követték élőben a meccseket, aki viszont nem ért időben nagyképernyő elé, annak lehetősége volt az online tévézést választania. A Telekom TV GO szolgáltatásra regisztrálók száma egy hónap alatt az átlagos 3,5-szeresével nőtt. A meccseket online nézők száma is megháromszorozódott, a nyolcaddöntőig minden magyar érdekeltségű meccs TV GO nézettségi rekordot döntött, a legtöbben – 15 ezren – a magyar-portugál meccset követték TV GO-n, de az Európa-bajnokság döntője is kiemelkedő nézettséget hozott.

A TV GO alkalmazás népszerűsége is növekedett az Eb idején, volt, hogy a Google Play áruházban az 5., az AppStore-ban a 16. helyet foglalta el a népszerűségi listán. A Telekom az Eb előtt kapacitásbővítést hajtott végre annak érdekében, hogy az ügyfelek kiváló minőségben élvezhessék a közvetítéseket. Emellett további tartalmi újításokat vezetett be: a közszolgálati csatornák már HD minőségben érhetők el, az M4 és a Duna TV csatornák bárki számára elérhetők voltak egy regisztrációt követően (előfizetéstől függetlenül), továbbá a meccsek 3 napon keresztül díjmentesen voltak visszanézhetőek. A Telekom várakozásai szerint az Olimpia időszakában folytatódik az Eb alatt tapasztalt trend.

(MMOnline)

 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >