Ünnepélyesen átadták a felújított Székesfehérvári vasútállomást |
Írta: Kész Mónika | |||||
2016. december 20. | |||||
A több mint 33 milliárd forintos beruházás eredményekét tegnap délelőtt ünnepélyes keretek között átadták a Székesfehérvári vasútállomást. A rendezvényen beszédet mondott Vargha Tamás államtitkár, dr. Cser-Palkovics András polgármester, valamint Pál László, a MÁV vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. igazgatója.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósult meg a székesfehérvári vasúti pálya és állomás felújítása. A fejlesztést 85% uniós és 15% hazai forrás biztosításával az SDD Konzorcium végezte, nettó 24 899 345 489 forint értékben. Az új biztosítóberendezés kiépítését pedig a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósította meg, nettó 8 503 259 100 forint értékben. Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, Székesfehérvár országgyűlési képviselője a vasútállomás tegnap délelőtti ünnepélyes átadásán arról beszélt, hogy Székesfehérvár nemcsak magyarországi, hanem európai léptékben is jelentős közlekedési utak csomópontjában fekszik, s nemcsak a városunk fennállása óta, hanem már a római korban is jelentős utak keresztezték itt egymást, ebben a térségben. S amióta a déli vasút megépült, azóta Székesfehérvár jelentős vasúti csomópont is. A több mint 33 milliárd forintos beruházás eredményeként szólt a megújult pályaudvar mellett a vasúti csomópont fejlesztéséről is, valamint kiemelte a 21. századi biztosítóberendezést is, amely összehangolja a vonatok haladását, működését, és – mint hangsúlyozta - ez teszi egyszerűbbé és gyorsabbá a közlekedők életét. Örömét fejezte ki Székesfehérvár polgármestere, hogy a város számára kiemelt beruházást közösen adhatják át a mai napon. Dr. Cser-Palkovics András Siklósi Gyula régészprofesszor tudományos munkáira utalva beszélt arról, hogy ez a város bizonyos időszakban milyen nemzetközi útvonalak csomópontjában feküdt. Majd ennek kapcsán hangsúlyozta: a közlekedés Székesfehérvár élete és fejlődése tekintetében mindig is meghatározó volt, és egészen biztos, hogy kiemelt szerepünket a jövőben is akkor tudjuk megtartani, hogyha a közlekedésiek egyfajta központja, csomópontja lesz a jövőben is ez a város, amihez ezen beruházások hozzátartoznak. Az államnak köszönte ennek a fejlesztésnek a megvalósítását, a NIF Zrt-nek a beruházás lebonyolítását, míg a MÁV-nak az ehhez való partnerséget és segítséget.
Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese az ünnepség keretében arra emlékeztette a jelenlévőket, hogy ez a vasútállomás utoljára 1954-ben tudott megújulni. A több mint hatvan év alatt különösen a vágányhálózat, valamint a biztosítóberendezés elég rossz műszaki állapotba került. Beszélt arról is, hogy a vonatok mindössze 10/20/30 km/h sebességgel haladtak át az állomáson, rontva a menetrendszerűséget, kevés utaskomfort-lehetőséget szolgálva. Elmondta, hogy a megújulásnak komoly eredményei vannak, amit az itt megforduló napi több ezer utas tapasztalni fog. Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója a beruházás főbb paramétereit ismertette. Elmondta, hogy egy akadálymentes vasútállomás jött létre 15 vágánnyal, korszerű biztosítóberendezéssel, felújított utastájékoztatással, felújított váróteremmel. Mint elmondta, számukra az volt a legfontosabb, hogy az utazóközönség egy jobb és szebb vasutat kapjon. A kormány támogatásával megvalósult beruházással – mint fogalmazott – a megyeszékhelynek egy hozzáadott értéket tudtak adni. Kifejezve reményüket azzal kapcsolatban, hogy a budapesti elővárosi forgalomban ez a vasútvonal az eddigiekhez képest nagyobb szerepet fog tudni betölteni, arra biztatott mindenkit, hogy vegyék ezt használatba.
A fejlesztés főbb számadatai Új állomási vágányhálózat:
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|