Advertisement
Advertisement

Advertisement
Advertisement
Befejeződtek a Varga-csatorna fejlesztési munkálatai Nyomtatás E-mail
Írta: Samu Miklós   
2016. december 21.
ImageTegnap sor került a megújult Varga-csatorna hivatalos műszaki átadására. A beruházás keretében megtörtént a meglévő földmeder burkolása, közel 207 folyóméter hosszúságban beton burkolóelemek felhasználásával. A Tobak utcai gyalogos híd helyére keretelemhíd épült összesen 15 méter, amely alkalmas az autóközlekedésre.

 

Alig négy hónapja adták át a Bőrgyár utcai gyalogos híd környékén a munkaterületet, hogy a kivitelező Colas Alterra Zrt. megkezdhesse a Varga-csatorna fejlesztését.

A „Varga-csatorna mederrendezése” elnevezésű, TOP-6.3.3-15-SF1-2016-00001 azonosító számú projektmunkálatai jó ütemben haladtak és december 20-án, kedden délelőtt karácsonyi ajándékként már használatba is vehették a gyalogosok és az autósok a megújult területet.

Az átadáson jelen volt Székesfehérvár polgármestere Dr. Cser-Palkovics András és a terület fejlesztésében érintett két önkormányzati képviselő is: Szigli István és Viza Attila. A fejlesztés során egy több évtizedes vágya válhatott valóra Székesfehérvár városvezetésének, a környéken élőknek és a Varga-csatorna mentén közlekedőknek.

Dr. Cser-Palkovics András polgármester szerint az európai uniós forrásból és az Integrált Területi Program keretében megvalósult beruházással legalább három jelentős lépést sikerült teljesíteni és elkezdeni. Elmondta: a Varga-csatorna fontos szerepet tölt be Székesfehérvár vízelvezetésében, a mostani beruházással pedig egy remek állapotban lévő csatornát és rendezett környezetet sikerült kialakítani. Másodsorban a környező útkapcsolatok is megépültek, melynek keretében egy régen várt átkötő-út és az ahhoz kapcsolódó csomópontok is elkészültek. Végül, de nem utolsósorban a közel 60 millió forintos összköltségvetésből megvalósuló beruházás az első olyan projekt, ami a mostani európai uniós ciklusban Székesfehérváron megvalósult.

Szigli István önkormányzati képviselő elmondta, hogy körzeteken átnyúló beruházást sikerült megvalósítani, amire már nagyon régóta várt mindenki a városrészben. Örömét fejezte ki, hogy a csatornaépítést követően a Bőrgyár utcában is jelentős fejlesztések születtek meg. Véleménye szerint olyan kulturált környezet alakult ki a Varga-csatorna felújításával, ami vonzóvá teszi a városrészt az építkezés, vagy a lakásvásárlás vonatkozásában is. Szigli István hozzátette: a keretelemhíd összeköti a Schwäbisch Gmünd utat a Jankovich utcával, ez pedig számos előnyt jelent a palotavárosiaknak a közlekedésben.

Viza Attila önkormányzati képviselő arról beszélt, hogy 2014 októberében vetődött fel először a városrészben az érintett terület fejlesztése. Akkor azonban még nem gondolta volna, hogy ilyen nagy sikere lesz a beruházásnak. Mint mondta, a Palotaváros északi részében lakóktól már a műszaki átadás előtt is pozitív visszajelzéseket kapott. A keretelemhíd elkészülte, a járdafejlesztés és a közvilágítás kiépítése pedig mindenki megelégedésére szolgálnak majd.

Az A-0-0 csapadékvíz főgyűjtő kiépítéséhez kapcsolódó munkák egyik legfontosabb része a Varga-csatorna mederburkolása volt, hiszen a kapcsolódó meglévő és távlatban kiépítendő csapadékcsatornák üzembe helyezésével, a burkolattal ellátott és rendezett medernek köszönhetően a Varga csatornán jelentősen megnő a levezetendő csapadékvizek mennyisége.

A beruházásra nemcsak a városkép javítása és a kényelmesebb közlekedés miatt volt szükség, hanem mert a nagyvizek esetén a kialakuló kedvezőtlen áramlások a Varga-csatorna korábbi földmedrét elbonthatták volna, a környezetben pedig kárt okozhattak volna.

A megújítás során a meglévő csapadékcsatornák bekötései is felújításra kerültek, a meglévő földmeder mintegy 207 folyóméter hosszúságban előregyártott elemekből, beton burkolatot kapott. A Bőrgyár úti fasorból a kivágott fák helyett beruházás keretén belül 40 db fa került kiültetésre. A Varga-csatorna Bőrgyár utcai oldalán fém szalagkorlát került kiépítésre.

A beruházás keretében vasbeton keretelemekből elkészült a Tobak utcai gyalogos híd helyére a csatorna részét képező 15 m hosszú keretelemhíd is. A Varga-csatorna feletti útszakasz az autós közlekedésre alkalmassá vált. 

Hozzászólások
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!

3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Előző   Következő >