Megújul a Budapest-Kelenföld - Tárnok vasútvonal |
Írta: Temesvári Márta | |||||
2010. január 27. | |||||
Kihirdette a közbeszerzésen nyertes kivitelezőt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt: a pályázaton öten indultak el, s végül az S-D Konzorcium nyerte el a Budapest-Kelenföld (bez.) – Tárnok (bez.) vasútvonal építését. A kivitelezési munka szerződéses összege nettó: 26. 958.158.740., Ft. A beruházás az Európai Unió támogatásával valósul meg, a KÖZOP (Közlekedés Operatív Program) keretében.
Fazekas Orsolya kommunikációs vezetőtől megtudtuk, hogy a fejlesztés során a következő munkafolyamatokat végzik majd el: - Kelenföld állomás átépítése, kapcsolódva a DBRM felszíni állomási munkáihoz - Nagytétény, Tárnok állomások átépítése - Budafok-Albertfalva, Budafok-Belváros, Nagytétény-Érdliget és Érd-alsó megállóhelyek átépítése - Rózsakert (Növény utca) megállóhely építése - Bp.-Kelenföld – Tárnok között a meglevő vasúti pálya átépítése és új második vágány építése - Villamos felsővezeték átépítése és építése az új második vágány felett - A jelenlegi biztosítóberendezés átalakítása Kelenföld állomáson. Mindemellett épül 12 db gyalogos aluljáró és 1 db gyalogos felüljáró, kialakítanak 13 db műtárgyat, valamint létesítenek egy 52.665 m2-es zajárnyékoló falat. P+R parkolók is kialakításra kerülnek a beruházás során: Rózsakert (Növény utca), Nagytétény, Tárnok, Martonvásár, Baracska, és Pettend megállóhelynél, illetve állomásnál, összesen 642 db parkolóhely. „A szerződés aláírását követően legfontosabb feladatunknak azt tekintjük, hogy a munkálatokat mihamarabb, a tervezett ütemezés szerint elindítsuk.” – mondta Fazekas Orsolya.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|