Nem veszi át a NIF a Kisújszállás elkerülőt |
![]() |
![]() |
Írta: Temesvári Márta | |||||
2011. február 28. | |||||
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtóosztájától megtudtuk, hogy 2010. december folyamán megkezdődött a 4. számú főút Kisújszállás elkerülő szakasz műszaki átadás-átvétele, mely folyamán több kirívó hiányosságot észleltek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szakemberei a kivitelező PT Kisújszállás Konzorcium (konzorciumvezető: PORR Építési Kft.) munkavégzése kapcsán, melyek balesetveszélyessége okán nem engedhető forgalom a szakaszra. A hibák tételesen: - Szalagkorlát elemek több helyen sérültek, balesetveszélyesek. - Az ideiglenesen kialakított útcsatlakozások miatt 2 helyen hiányzik a szalagkorlát, a csatlakozások nincsenek elbontva, így balesetveszélyes - Burkolati jelek egy része már lekopott, a burkolat nagy részén szennyezett, helyenként erősen sáros, a forgalom biztonságos levezetésére alkalmatlan, így kiemelten balesetveszélyes - Padka bizonyos helyeken laza, balesetveszélyes - A surrantókra való rávezetés nem előírás szerinti kialakítása miatt nem látja el funkcióját. K szegély építése nem fejeződött be, a csapadék elvezetése a burkolatról nem biztosított, így aquaplaningot okoz - Útcsatlakozásoknál a sárrázók kiépítése nem megfelelő, jelenlegi állapotában jelentős sárfelhordást előidézve balesetveszélyes. - A 146+168,91 km szelvényben lévő - keresztező földutat átvezető - aluljáróhoz csatlakozó több mint 8 m magas töltéseken hiányzik a korlát, ami kiemelten balesetveszélyes - Tereprendezés és a felesleges, kitermelt altalaj, humusz elszállítása nem történt meg, így gátat képezve megakadályozzák a szomszédos területekről a víz lefolyását. A fenti hiányosságok azonnali pótlására, valamint a hibák kijavítására utasították a kivitelezőt, ugyanis a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a beruházást jelenlegi formájában nem veszi át. A NIF a minél előbbi átvételben és forgalomba helyezésben érdekelt, így reméljük a fenti problémák mielőbb rendeződnek. Az elkerülőről: Naponta 15 ezer jármű közlekedik a fővárost az ukrán határral és Észak-Erdéllyel összekötő 4-es főútnak ezen a szakaszán, az új útpálya tehát jelentősen gyorsítja a haladásukat és átadásával a várakozások szerint csökken a súlyos közlekedési balesetek száma is a térségben. A hivatkozott út a később megépíteni tervezett M4-es autópálya bal oldali pályarésze, ennek a bővítési lehetőségnek megfelelően alakították ki a 11 kilométeres szakasz egyik hídját is, amely a mezőgazdasági forgalmat vezeti át az út felett. A szakasz másik két felüljáróját, a Kisújszállás-Kálkápolna vasútvonal, valamint a mellette haladó szervizút fölött átívelőt és a Budapest-Nyíregyháza vasútvonalat keresztezőt is úgy építették meg, hogy később bővíthető legyen.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|