Európai színvonalú vasúton utazhatunk |
![]() |
![]() |
Írta: Temesvári Márta | |||||
2011. március 02. | |||||
A Nyugati és a Keleti pályaudvar kapcsolódó vonalszakaszait érintő tervezett beruházás magában foglalja a jelenlegi leromlott állapotú vasúti pálya, a biztosítóberendezés, az áramellátó-rendszer korszerűsítését, a kapacitás bővítését, az utazási sebesség növelését, a leromlott személyszállítási infrastruktúrával rendelkező állomások korszerűsítését, az esélyegyenlőségi feltételek megteremtését. „A tervezett korszerűsítéssel javul az elővárosi közösségi közlekedés szolgáltatási színvonala Budapest és agglomerációjának kapcsolatában – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. Az utasok számára komfortosabbá válik a vasúti közlekedés, jelentős mértékben csökkenhet a késések száma és időtartama” – hívta fel a figyelmet a szakember. A beruházás keretében a Nyugati pályaudvartól (kizárva) és a Rákospalota-Újpestig (bezárva) terjedő szakaszon megújul Istvántelek és Rákospalota-Újpest állomás, továbbá a jelenleg kielégítő városi kapcsolatokkal nem rendelkező Rákosrendező állomás utasforgalmát a tervek szerint a Hungária körút térségében létesülő új megállóhely veszi át. A vasúti utasforgalmi helyek jobb megközelíthetősége érdekében Rákospalota-Újpest állomáson új P+R parkolókat és kerékpártárolókat hoznak létre. A vasutat keresztező szintbeni közúti átjárókat korszerűsítik, ennek hatására a közúti várakozási idők csökkenhetnek. A Keleti pályaudvar csatlakozó budapesti vonalszakaszain a Kőbánya-felsőtől Rákos állomásig terjedő fejlesztés során a két állomás közötti pálya további két vágánnyal bővül, ami jelentősen csökkenti a kapacitáshiányt és a nagy forgalom miatti zavarérzékenységet. Kőbánya-felső állomás utasforgalmát áthelyezik az Éles sarokhoz, illeszkedve a későbbiekben kiépülő közlekedési csomóponthoz. A korszerűsítéshez mindkét vonalszakaszra elkészült a megvalósíthatósági tanulmány és rendelkezésre állnak az engedélyezési és tendertervek. Jelenleg a szükséges létesítési engedélyek beszerzése és a tendertervek bírálata zajlik. A terveket a Budapest Konzorcium – a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., a Közlekedés Kft. és a Viteco Kft. konzorciuma – készíti. A beruházás kivitelezése a Nyugati vonalcsoporton legkorábban 2012-ben kezdődhet meg, a Keleti pályaudvar csatlakozó vonalszakaszait érintő beruházásé pedig ennek befejezését követően, legkorábban 2015-ben indulhat el. A beruházás előkészítési munkálatai más projektekkel együtt folynak, ezekre a 1067/2005 kormányhatározat értelmében összesen mintegy bruttó 2,3 milliárd forint áll rendelkezésre, teljes mértékben hazai forrásból.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|