Újabb vasúti nagyprojektek indulnak |
![]() |
![]() |
Írta: Temesvári Márta | |||||
2011. március 31. | |||||
A Budapest-Kelenföld (bez.) – Tárnok (bez.) vasútvonal építését a DSE konzorcum nyerte (konzorcium vezető tagja: Doprastav a.s., tagja: Subterra a.s. és EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft.). A kivitelezési munka szerződéses összege nettó: 30 999 000 402, Ft. A NIF sajtóosztályától megtudtuk, hogy a fejlesztés során megtörténik: - Kelenföld állomás átépítése, kapcsolódva a DBRM felszíni állomási munkáihoz - Nagytétény, Tárnok állomások átépítése - Albertfalva, Budafok, Tétényliget és Érd alsó megállóhelyek átépítése - Rózsakert (Növény utca) megállóhely építése - Bp.-Kelenföld – Tárnok között a meglevő vasúti pálya átépítése és új második vágány építése - Villamos felsővezeték átépítése és építése az új második vágány felett - A jelenlegi biztosítóberendezés átalakítása Kelenföld állomáson. Mindemellett átépül 12 db gyalogos aluljáró és 1 db gyalogos felüljáró és, 13 db közúti műtárgyat, valamint létesítünk 45.000 m2 zajárnyékoló falat. P+R parkolók is kialakításra kerülnek a beruházás során: Rózsakert (Növény utca), Nagytétény, Tárnok, Martonvásár, Baracska, és Pettend megállóhelynél, illetve állomásnál, összesen 456 db parkolóhely. Az érintett szakasz hossza 22 km. A vasúti vonalszakasz építésének várható befejezése 2013. december. --- A Záhony térségében a vasúti infrastruktúra (széles nyomtávú hálózat) fejlesztésének II. ütemét az EUROKAPU-2011 Konzorcium nyerte (konzorcium vezető tagja: SWIETELSKY Vasúttechnika Kft., tagjai: KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. és Szentesi Vasútépítő Kft.). A kivitelezési munka szerződéses összege nettó: 14 558 351 977,- Ft. --- Nyugat Európa túlnyomó részében a normál nyomtávolságot használják, azaz 1 435 mm-t, a régi Szovjetunió területén azonban az úgy nevezett széles nyomtávot, azaz 1 520 vagy 1 524 mm-t alkalmazzák. --- Magyar területen 150 vágánykilométernyi széles nyomtávú vasúti sín fekszik a záhonyi térségben. A széles nyomtávú vasút rossz állapota azonban számos forgalmat akadályozó műszaki problémát is felvet. A pálya elhasználódottsága miatt ráadásul a vonatok sokszor csak lassan tudnak haladni, esetenként a tengelyterhelést is korlátozni kell. E műszaki okok miatt veszélybe került a normál és a széles nyomtáv közötti árutovábbítás zökkenőmentessége. --- Záhony térségében a vasúti infrastruktúra fejlesztésének első üteme során felújították a nyílt vonali és állomási átmenő vágányokat. Ebben az ütemben olyan felépítményi szerkezetek cseréjét végezték el, amelyek nem igényelnek speciális tervezést és gyártásfejlesztést. A pályaépítés második ütemében a vágányokat és a bennük fekvő kitérőket és átszeléseket korszerűsítik az állomásokon és rendező pályaudvarokon, valamint azokat az egyéb szerkezeteket, amelyek széles mivoltukból adódóan előzetes tervezést és gyártásfejlesztést igényelnek. A felújítási munkálatok I. üteme 2010 decemberében fejeződött be, míg a jelen közbeszerzéssel kiírt II. ütem várhatóan 2011. év vége. --- A beruházások az Európai Unió támogatásával valósul meg, a KÖZOP (Közlekedés Operatív Program) keretében.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|