Indul a Kelenföld - Tárnok és a Záhony térségi vasútfejlesztés |
Írta: Temesvári Márta | |||||
2011. április 14. | |||||
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. aláírta a kivitelezői szerződéseket a Budapest-Kelenföld – Tárnok vasútvonal építési munkáinak elvégzésére, valamint a Záhony térségében a vasúti infrastruktúra (széles nyomtávú hálózat) fejlesztésének II. ütemére.
A NIF sajtóosztályától megtudtuk, hogy a Budapest-Kelenföld (bez.) – Tárnok (bez.) vasútvonal építését a DSE konzorcum nyerte (konzorcium vezető tagja: Doprastav a.s., tagja: Subterra a.s. és EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft.). A kivitelezési munka szerződéses összege nettó: 30 999 000 402, Ft. A fejlesztés során megtörténik: - Kelenföld állomás átépítése, kapcsolódva a DBRM felszíni állomási munkáihoz - Nagytétény, Tárnok állomások átépítése - Albertfalva, Budafok, Tétényliget és Érd alsó megállóhelyek átépítése - Rózsakert (Növény utca) megállóhely építése - Bp.-Kelenföld – Tárnok között a meglevő vasúti pálya átépítése és új második vágány építése - Villamos felsővezeték átépítése és építése az új második vágány felett - A jelenlegi biztosítóberendezés átalakítása Kelenföld állomáson. Mindemellett átépül 12 db gyalogos aluljáró és 1 db gyalogos felüljáró és, 13 db közúti műtárgyat, valamint létesítenek 45.000 m2 zajárnyékoló falat. P+R parkolók is kialakításra kerülnek a beruházás során: Rózsakert (Növény utca), Nagytétény, Tárnok, Martonvásár, Baracska, és Pettend megállóhelynél, illetve állomásnál, összesen 456 db parkolóhely. Az érintett szakasz hossza 22 km. "A szerződés aláírását követően legfontosabb feladatunknak azt tekintjük, hogy a munkálatokat mihamarabb, a tervezett ütemezés szerint elindítsuk." - nyilatkozták a NIF-nél. A vasúti vonalszakasz építésének várható befejezése 2013. december. A Záhony térségében a vasúti infrastruktúra (széles nyomtávú hálózat) fejlesztésének II. ütemét az EUROKAPU-2011 Konzorcium nyerte (konzorcium vezető tagja: SWIETELSKY Vasúttechnika Kft., tagjai: KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. és Szentesi Vasútépítő Kft.). A kivitelezési munka szerződéses összege nettó: 14 558 351 977,- Ft. Nyugat Európa túlnyomó részében a normál nyomtávolságot használják, azaz 1 435 mm-t, a régi Szovjetunió területén azonban az úgy nevezett széles nyomtávot, azaz 1 520 vagy 1 524 mm-t alkalmazzák. Magyar területen 150 vágánykilométernyi széles nyomtávú vasúti sín fekszik a záhonyi térségben. A széles nyomtávú vasút rossz állapota azonban számos forgalmat akadályozó műszaki problémát is felvet. A pálya elhasználódottsága miatt ráadásul a vonatok sokszor csak lassan tudnak haladni, esetenként a tengelyterhelést is korlátozni kell. E műszaki okok miatt veszélybe került a normál és a széles nyomtáv közötti árutovábbítás zökkenőmentessége. Záhony térségében a vasúti infrastruktúra fejlesztésének első üteme során felújították a nyílt vonali és állomási átmenő vágányokat. Ebben az ütemben olyan felépítményi szerkezetek cseréjét végezték el, amelyek nem igényelnek speciális tervezést és gyártásfejlesztést. A pályaépítés második ütemében a vágányokat és a bennük fekvő kitérőket és átszeléseket korszerűsítik az állomásokon és rendező pályaudvarokon, valamint azokat az egyéb szerkezeteket, amelyek széles mivoltukból adódóan előzetes tervezést és gyártásfejlesztést igényelnek. A felújítási munkálatok I. üteme 2010 decemberében fejeződött be, míg a jelen közbeszerzéssel kiírt II. ütem várhatóan 2011. év vége. A beruházások az Európai Unió támogatásával valósul meg, a KÖZOP (Közlekedés Operatív Program) keretében.
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
Powered by !JoomlaComment 3.21
3.21 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |
< Előző | Következő > |
---|