Kihirdette a közbeszerzésen nyertes kivitelezőt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt: a pályázaton öten indultak el, s végül az S-D Konzorcium nyerte el a Budapest-Kelenföld (bez.) – Tárnok (bez.) vasútvonal építését. A kivitelezési munka szerződéses összege nettó: 26. 958.158.740., Ft. A beruházás az Európai Unió támogatásával valósul meg, a KÖZOP (Közlekedés Operatív Program) keretében.
Fazekas Orsolya kommunikációs vezetőtől megtudtuk, hogy a fejlesztés során a következő munkafolyamatokat végzik majd el: – Kelenföld állomás átépítése, kapcsolódva a DBRM felszíni állomási munkáihoz – Nagytétény, Tárnok állomások átépítése – Budafok-Albertfalva, Budafok-Belváros, Nagytétény-Érdliget és Érd-alsó megállóhelyek átépítése – Rózsakert (Növény utca) megállóhely építése – Bp.-Kelenföld – Tárnok között a meglevő vasúti pálya átépítése és új második vágány építése – Villamos felsővezeték átépítése és építése az új második vágány felett – A jelenlegi biztosítóberendezés átalakítása Kelenföld állomáson. Mindemellett épül 12 db gyalogos aluljáró és 1 db gyalogos felüljáró, kialakítanak 13 db műtárgyat, valamint létesítenek egy 52.665 m2-es zajárnyékoló falat. P+R parkolók is kialakításra kerülnek a beruházás során: Rózsakert (Növény utca), Nagytétény, Tárnok, Martonvásár, Baracska, és Pettend megállóhelynél, illetve állomásnál, összesen 642 db parkolóhely. „A szerződés aláírását követően legfontosabb feladatunknak azt tekintjük, hogy a munkálatokat mihamarabb, a tervezett ütemezés szerint elindítsuk.” – mondta Fazekas Orsolya.