Évek óta várják a maroshegyiek (is), hogy megoldódjon végre zajterhelési problémájuk. Az elkerülő út megépítésekor ugyanis számos beruházás elmaradt, így a zajvédő falat sem építették meg. Ráadásul az illetéke minisztréium felemlete a sebességhatárt 90 km/h-ról 110 km/h-ra. A Közép-Dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség nemrég határozatban kötelezte a zajvédő fal megépítésére a Magyar Közúti Nonprofit Zrt.-t.
Dr. Cser-Palkovics András országgyűlési képviselő és Brájer Éva, Maroshegy önkormányzati képviselője e témában tartottak sajtótájékoztatót a Hiemer-házban. Ennek során elhangzott: 2007 nyarán még egy írásbeli kérdést is intéztek Kóka János gazdasági és közlekedési miniszterhez, akitől azt akarták megtudni, mi az oka annak, hogy nem készült el a zajvédő fal, s mit szándékozik tenni a kormány annak érdekében, hogy az elkerülő úttal összefüggő végleges hatósági engedélyek és a használatba vételi engedély kiadását megelőzően pont kerülhessen az áldatlan állapot végére. A miniszter válasza azonban semitmondó volt. A kormány tehát nem tett semmit. Végül aztán a Közép-Dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség határozatban kötelezte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t többek között a Vásárhelyi út- elkerülő út – Balatoni út által közrezárt területen zajvédő fal építésére. A falnak az előírás szerint 338 méter hosszúnak és 2 méter magasnak kell lennie. Az elkerülő út – 7. sz főút – Székesfehérvár Temesi utca által határolt terület védelme kapcsán pedig szintén zajvédő falat írtak elő 2 méter magasságban és 763 méter hosszan. Sőt, az Orsovai utca bizonyos szakaszait és az utca melletti terület bizonyos területeit is 507 méter hosszan kell védeni, ahogy a Feketehegyet meghatározott részeit is. A zajvédő falaknak – a határozat értelmében – 2010 augusztus 31-ig kell elkészülniük, a zajvédelmi megfelelőséget igazoló szakértői véleményt pedig 2010 november 30-ig kell benyújtani a felügyelőségre. Brájer Éva mindezekhez hozzátette: „A Vásárhelyi ltp 9-es épületnél fizikailag kivitelezhetetlen a zajvédő fal építése, viszont a vasút miatt is itt van a legközelebb az elkerülő út. Reményeink szerint itt is hamarosan pozitív megoldás születik majd.”