Ma Helga névnap van.
2025. 10. 04., szombat
Székesfehérvár most: 5°C, tiszta égbolt

A jövő tanévben elindulhat a pedagógus életpályamodell

„A tervek szerint a következő tanévben kidolgozzák és elindulhat a pedagógus életpályamodell.” – mondta Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatón. Kiemelte: az a cél, hogy kiszámíthatóvá és biztonságosabbá tegyék a pedagógusok életkörülményeit, munkalehetőségeit. Garantálni kell, hogy a pedagógusok bére minél előbb elérje, illetve meg is haladja az értelmiségi átlagbért – fűzte hozzá. „Mindez ki fog egészülni a pályára való alkalmasság vizsgálatával, illetve a pedagógus-továbbképzési rendszer erősítésével. Emellett a tervek között szerepel egy külső, objektív értékelőrendszer elindítása is.” – jelezte a kereszténydemokrata politikus.

Európában egyedülálló módon ugyanis Magyarországon úgy működik az oktatás, hogy intézményesen a pedagógusok munkáját szakmai alapon senki nem ellenőrzi – jegyezte meg. Hoffmann Rózsa kitért arra, hogy a nevelőmunka erősítése érdekében támogatják az osztályfőnöki munkát, és megteremtik a lehetőséget arra, hogy a klasszikus nevelési színtereket visszahozzák és erősítsék az iskolákban. Példaként a délutáni foglalkozásokat, a szakköröket, a szünidei táborokat, a kirándulásokat említette. Beszélt arról is, hogy csökkenteni szeretnék a tananyag mennyiségét. „A nemzeti alaptantervben ismét lesz tartalom”, annyi, ami lehetővé teszi, hogy az ismeretszerzés és kompetenciafejlesztése párhuzamosan megvalósítható legyen – fejtette ki az államtitkár. Ez azonban csak úgy oldható meg – folytatta -, ha a tartalmat csökkentik, a kompetenciafejlesztéshez ugyanis időre, gyakorlásra van szükség. Szakítani kell néhány olyan ismeretanyag oktatásával, amelyet évtizedek óta megszoktak az iskolák – közölte. Ezzel párhuzamosan differenciálnák az iskolák profilját. A humán-, illetve a reálprofilt erősíteni kívánják, s lehetővé teszik ismét tagozatok működését, ami bizonyos specializációt jelent. Ezt különösen a természettudományos oktatás színvonalának erősítése miatt fontos – hangsúlyozta, hozzátéve: itt vészhelyzet van. Emellett egy-egy iskolatípusra kötelezően választhatóan két-három kerettantervet dolgoznak ki. Hoffmann Rózsa úgy fogalmazott: vissza szeretnének nyúlni azokhoz a hagyományokhoz, amelyek eredményeként a magyar oktatás erős volt. Attól senkinek nem kell tartania, hogy megint valamilyen gyökeres változás kezdődik, amikor esetleg a politikusok voluntarista módon rá akarnak kényszeríteni valamilyen ideológiát az oktatásügy szereplőire. Az oktatási rendszer csak úgy változtatható, ha az oktatásügy legfontosabb aktív szereplői, a pedagógusok támogatják – mondta az oktatási államtitkár.

Fehérvári Hírek

Fontosnak tartjuk az adatvédelmet

Weboldalunk sütiket használ, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa. Ezek segítenek megjegyezni a beállításokat és gördülékenyebbé tenni a visszatérést. Az „Összes elfogadása” gombra kattintva hozzájárul valamennyi süti használatához.