Valószínűleg nem lenne szükség sztrájkra a közösségi közlekedési cégeknél, ha ezek a vállalatok nem szocialista kifizetőhelyként működtek volna az elmúlt években. Egész más lenne a helyzet a BKV-nál, ha az MSZP – megbízási szerződések és végkielégítések címén – nem tolt volna ki talicskán milliárdokat a cégtől. Egész más lenne a MÁV helyzete, ha vasútbezárások, privatizációk és sok milliós vezetői fizetések helyett az MSZP a vasút esetében is inkább az utasokkal törődött volna.
„Más lenne a helyzet a Malévnál is, ha az MSZP-kormány nem adta volna el bagóért a céget, amit most milliárdos tartozásokkal kénytelen sokkal drágábban visszavenni. A Gyurcsány-korszak tönkretette a magyar közlekedési cégeket, lopással, korrupcióval, az állami vagyon elkótyavetyélésével.” – állapítja meg dr. Cser-Palkovics András, a Fidesz helyettes szóvivője közleményében.