Ma Mihály, Gabriella névnap van.
2025. 09. 29., hétfő
Székesfehérvár most: 10°C, szórványos felhőzet

Az ellopott BKV

„Ennél lejjebb már nincs” – fogalmazott sajtótájékoztatóján Németh Szilárd a BKV állapotával kapcsolatban. Nyomoz a rendőrség, nyomoz az ügyészség, a buszok átlagéletkora 17 év, a belső adósság 900 milliárd euróra rúg. Erre mi történik? A BKV vezetősége PR-ra és autóversenyek támogatására költ – hívta fel a figyelmet. – „Ha visszanézünk az elmúlt századra, lehetett akármi – világháború, 1956 -, Budapesten mindig volt tömegközlekedés. A szétlőtt házak fényképein is látható: a villamos akkor is járt.”

– emlékeztetett Németh Szilárd. – „Miért tudna kezességet vállalni a mai BKV? A buszok átlagéletkora 17 év, de Csepelen 24 éves járművek is közlekednek – már ha elindulnak. Egyes villamospályákon mindössze 5km/h sebességgel lehet haladni, a kigyulladt buszok száma száz fölé kúszott! Mindez a XXI. században!” – hangsúlyozta a fideszes politikus. – „Közben pedig mit látunk? A BKV erőteljes PR-tevékenységet folytat, teríti magazinját, a Mogzásbant, Hagyó Miklóssal az elején, hátulján, alján, tetején. Támogatja a Bamako Rally-t, és 50 milliót költ „válságtanácsadásra” – nyomatékosította. A cég nem tudja ellátni azt a feladatot, ami a rendeltetése. A közlekedési társaság vezetősége meglopja a fővárosiakat: sokaknak kényszerszabadságot kellett kivenniük, mivel a sztrájk miatt nem tudtak munkahelyeikre eljutni – húzta alá Németh Szilárd. Folytatta: mi van azokkal, akik megvették a drága bérleteket? Őket ki fogja kárpótolni? Hagyó Miklós, Horváth Csaba, Demszky Gábor. Ők azok, akik felelősek a budapestiek biztonságáért, közlekedéséért. Ők felelnek a mai helyzetért, nekik kell elszámolni mindazzal, ami a városban 2006 óta történt! – tette egyértelművé a politikus. Javasolni fogjuk, hogy a BKV-vizsgálóbizottság hallgassa meg a közlekedési cég „Bermuda-háromszögét”, továbbá Székely Gábort, a BKV felügyelő-bizottságának volt elnökét, illetve volt BKV-vezetőket, köztük azokat is, akik jelen pillanatban nincsenek szabadlábon. A BKV-s „Bermuda-háromszög tagjainak” kell elszámolniuk azzal, mi történt 2006 óta a társasággal – fűzte hozzá. Papcsák Ferenc kiemelte: Horváth Csaba kormánybiztos feladata az volt, hogy rendbe tegye a budapesti tömegközlekedést. Nemrég azt nyilatkozta: 3 hónap alatt teljesítette, amit vállalt. Ez tehát a rendbe tett BKV? – taglalta a képviselő. 2002-ben a közlekedési társaság nullszaldós volt, mára a viszonyok teljességgel átláthatatlanná váltak. A sztrájk során keletkezett kár felbecsülhetetlen, hiszen az egész utazóközönség károsultnak tekintendő – magyarázta. Németh Szilárd felhívta a figyelmet: a mai hírek szerint egyes szocialista politikusok hatalmi harcai állnak a sztrájk mögött. Felszólítjuk az MSZP-t, nyilatkozzanak arról, mi zajlik a háttérben! Felszólítjuk továbbá Horváth Csabát és Demszky Gábort, hogy kárpótolják a budapestieket! – nyomatékosította.

Fehérvári Hírek

Fontosnak tartjuk az adatvédelmet

Weboldalunk sütiket használ, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa. Ezek segítenek megjegyezni a beállításokat és gördülékenyebbé tenni a visszatérést. Az „Összes elfogadása” gombra kattintva hozzájárul valamennyi süti használatához.