Bár a fehérvári autósok többsége árérzékenynek tartja magát, a legtöbben még soha nem váltottak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (KGFB) – derült ki a Groupama Biztosító országos felméréséből. Ez különösen érdekes most, amikor az autósok átlagosan 5%-os díjemelkedésre számítanak a következő évfordulón.
A városban több mint 40 ezer jármű van forgalomban, így sok fehérvári háztartást érinthetne a tudatosabb biztosítóváltás. A tapasztalatok szerint akár tízezer forintot is megspórolhatna évente egy átlagos autós, ha időről időre felülvizsgálná szerződését.
Elfelejtjük, hogy válthatnánk
A kutatás szerint a magyar autósok kétharmada – így vélhetően a fehérváriak többsége is – még soha nem váltott biztosítót azóta, hogy jelenlegi autóját megvásárolta. A 2010 előtti időszakban a novemberi „kampányidőszakban” az autósok fele újrakötötte szerződését, ma ez az arány mindössze 15–20%.
A biztosítók tapasztalatai szerint az emberek egyszerűen elfelejtik az évfordulót, és így gyakran a kelleténél drágább díjat fizetnek tovább.
Tízezer forint is maradhatna a fehérvári zsebben
A díjemelkedés az elmúlt évek inflációs nyomása miatt nem meglepő, de a szakértők szerint bónuszokkal és váltással még mindig lehetne csökkenteni a költségeket.
A felmérés szerint a legtöbben akkor váltanának, ha évi 5 ezer forintnál nagyobb különbséget tapasztalnának, de a váltók átlagosan akár 10 ezer forintot is spórolnak.
A váltást leginkább a kedvezőbb díjak (75%), az egyszerű online ügyintézés (30%), valamint a személyre szabott kedvezmények (26%) ösztönzik.
Nem is olyan bonyolult, mint gondolnánk
Sokan félnek a papírmunkától, pedig a felmérés szerint a KGFB-váltás egyszerűbb, mint például internetszolgáltatót vagy bankot váltani.
Azok az autósok, akik már legalább egyszer kipróbálták, később is magabiztosabban váltanak: átlagosan háromszor tettek már így, és mindössze minden ötödikük gondolja bonyolultnak a folyamatot.
Szakértői tanács: néhány kattintással tízezreket lehet megtakarítani
„Sokan az autóvásárlás után évekre beragadnak a drágább szerződésbe” – hívta fel a figyelmet Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítási termékmenedzsment vezetője.
Szerinte ma már néhány kattintással, pár perc alatt kiszámolható, mennyit spórolhatunk az online díjszámítókkal.
„Az évfordulós értesítők és a kedvezmények átnézése a pénzügyi tudatosság alapja. Ez minden fehérvári autósnak is segíthet elkerülni a felesleges kiadásokat” – tette hozzá a szakember.
A minta forrása: NRC Omnibusz kutatás. Az adatfelvétel ideje: 2025. október 6-9. A kutatás célcsoportja: 16-75 éves lakosság. Mintanagyság: 1000 fő. Az adatfelvétel módszere: online kérdőíves felmérés az NRC NetPanel, Magyarország legnagyobb kutatási panelje segítségével. Reprezentativitás: a minta reprezentatív a magyar lakosságra nem, korcsoport, végzettség, a lakóhely településtípusa és régiója alapján.