Milyen előrelépés történt a Székesfehérvár-Budapest vasútvonal korszerűsítése tekintetében, és mikorra valósul meg a fejlesztés? – teszi fel a kérdést Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek.dr. Cser-Palkovics András országgyűlési képviselő abban a levélben, amelyet a mai napon küldött el dr. Szili Katalinnak, az Országgyűlés elnökének.
Az említett levél teljes terjedelmében:Dr. Szili Katalin az Országgyűlés elnöke részére Tisztelt Elnök Asszony! „Hogyan áll a Székesfehérvár-Budapest vasútvonal fejlesztése?” címmel a Házszabály 91. § (1) és (2) bekezdése alapján kérdést kívánok benyújtani Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek. A kérdésre a választ írásban kérem. Tisztelt Miniszter Úr! A Székesfehérvár-Budapest közötti vasúti közlekedéssel kapcsolatban 2008. decemberében, K/7050. szám alatt írásbeli kérdést intéztem az Ön által vezetett minisztériumhoz. A minisztérium válaszában arról tájékoztatott, hogy „a Székesfehérvár-Budapest vasútvonal korszerűsítési munkái várhatóan 2009-ben kezdődnek meg. A 63 km hosszú vonalszakasz rekonstrukciója révén – ahol azt a környezetvédelmi szempontok és a beépítettség adottságai lehetővé teszik – a pályára engedélyezett sebesség 160 km órára emelkedik. A pályarekonstrukció keretében a biztosító berendezést is korszerűsítik…”. Tisztelt Miniszter Úr! A fentiekre tekintettel kérdezném Öntől, hogy milyen előrelépés történt a Székesfehérvár-Budapest vasútvonal korszerűsítése tekintetében, és mikorra valósul meg a fejlesztés? Várom Miniszter Úr megtisztelő válaszát! Budapest, 2009. június 17. dr. Cser-Palkovics András országgyűlési képviselő