A Fidelitas Informatikai Kabinete a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz fordul mert a hazai informatikai és távközlési piac szereplői az idei évben egymás után vezetik be a számukra pótlólagos forrásokat biztosító számladíjat, vagy számlafizetési díjat.
A XXI. században véleményünk szerint elfogadhatatlan az az ügyfélellenes piaci magatartás, amely negatív kényszerítő eszközzel kívánja elterjeszteni az e-ügyintézés, és e-számlafizetés gyakorlatát. Magyarországon jelenleg hiányoznak a feltételei a fogyasztók igényeinek maximálisan megfelelő online és ATM szolgáltatásoknak – technikai és bizalmi deficitet okozó problémák gyakorta előfordulnak. UPC Magyarország Kft – mint a fenti ügyben érintett egyik cég – nemrégiben visszavonta az augusztus 1-től bevezetni kívánt papíralapú számladíjat. A Pannon GSM Távközlési Zrt. július 15-én közzétett ÁSZF változásról szóló közleményében augusztus 21-től a postai befizetéseknél a „Szolgáltató Értékesítési Pontjainál” történő befizetéseknél extra díjat számol fel 100 Ft (nettó) 120 Ft bruttó)/telefonszámla/alkalom összegben. Meglátásunk szerint ez az intézkedés a Pannon részéről kimeríti a tisztességtelen piaci magatartás fogalmát, mivel olyan többletdíjat számol fel, amely többletszolgáltatást nem tartalmaz, és olyan tevékenységhez kapcsolódik, amely a szolgáltatás igénybevételének elengedhetetlen részét képezi – szögezi le Burján András. A kabinetvezető felhívja a figyelmet arra, hogy az intézkedés bevezetése csak ebben az egy konkrét esetben több, mint egymillió embert évi bruttó 1440 Ft-tal károsít meg. A fogyasztók számára hátrányos gyakorlatot meg kell szüntetni, az elektronikus szolgáltatások igénybevételét a lakosság körében elterjeszteni csak pozitív ösztönző elemekkel lehet – jelenti ki Burján András. A Fidelitas Informatikai Kabinete az üggyel kapcsolatban az alábbi kérdésekre várja a választ: – A digitális szakadék megszűntetését célzó intézkedések ilyen kondíciókkal nem okoznak-e a fogyasztóknak a szükségesnél több ráfordítást?-Kíván-e a Nemzeti Hírközlési Hatóság állásfoglalást kiadni a számlázással kapcsolatban elfogadhatatlan szolgáltatói gyakorlatról? -Milyen szükséges intézkedéseket kíván tenni az NHH a valós probléma kezelésére?